خدماتی پاک شو

ساعت کاری

8 الی 21

ایام کاری

شنبه الی جمعه

از بین بردن لکه ادرار از روی تشک

۳ روش برای تمیز کردن، پاک کردن و از بین بردن لکه ادرار از روی تشک و از بین بردن بوی ادرار

اگر چه پاک کردن لکه ادرار از روی تشک یک کار دشوار به نظر میرسد اما نگران نباشد در این مقاله با معرفی چند ماده خانگی و با کمترین هزینه میتوانید لکه های مرطوب ، خشک و قدیمی ادرار را از بین ببرید.

لطفا توجه کنید روش‌هایی که در این مقاله به آن پرداخته ایم صرفا جهت پاک کردن لکه‌های ادرار سطحی میباشد و در صورتی که تشک شما لکه‌ های زیادی دارد بهتر است که تمیز کردن آن را به یکی از مراکز شستشوی تشک خوشخواب بسپارید.

مواد مورد نیاز برای از بین بردن لکه ادرار از روی تشک و بوی ادرار

  1. وایتکس: که نام اصلی آن آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم است اما اکثریت مردم آن را با عنوان وایتکس میشناسند از این مایع برای ضدعفونی کردن، سفید کردن، بو زدایی و رنگ زدایی استفاده میشود.
  2. جوش شیرین: جامدی کریستالی ، پودری شکل ، سفید و بی بو است که چند تا از کاربرد های آن عبارت است از: جذب رطوبت , رفع بوی نامطبوع , سفید کننده و ضد عفونی کننده
  3. سرکه سفید: این نوع سرکه را سرکه تقطیری نیز مینامند که از کاربردهای آن میشود به رفع بوی بد و لکه گیری اشاره کرد.
  4. مایع ظرف شویی: مایعی که در اصطلاح عامیانه به آن ریکا نیز گفته میشود این مایع چون قدرت چربی زدایی نسبتا خوبی دارد از آن برای تمیز کردن چربی استفاده میشود
  5. آب پاش: از آب پاش های که اسپری میکنند استفاده کنید مانند بطری شیشه شویی
  6. پراکسید هیدروژن: که به آن آب اکسیژنه نیز گفته میشود و از کاربرد‌های آن میتوان به ضد عفونی کردن و سفید کنندگی آن اشاره کرد.

مطالب مرتبط: چگونه از تشک خوشخواب مراقبت کنیم

از بین بردن لکه های ادرار از روی تشک (لکه‌هایی که به تازگی ایجاد شده)

در مرحله اول سعی کنید با حوله یا دستمال کاغذی (چون دستمال کاغذی قابلیت جذب رطوبت زیادی دارد) رطوبت ادرار را جذب کنید، دستمال‌ها وقتی نم دار شدن آنها را تعویض کنید این کار را تا زمان جذب کامل رطوبت ادرار چند بار تکرار کنید.

سپس جوش شیرین را به طور یکنواخت در قسمتی که لکه ادرار ایجاد شده بپاشید طوری که آن قسمت با جوش شیرین پوشیده شود و با یک برس نرم یا مسواک محل را به آرامی ماساژ دهید تا جوش شیرین به طور یکنواخت همه جای لکه پخش شود و همچنین به منافذ کوچک پارچه وارد شود.

همان طور که در بالا اشاره کردیم جوش شیرین رطوبت را به سرعت جذب میکند و باعث از بین رفتن بوی بد ادرار نیز میشود. بگذارید چند ساعت بماند تا خشک شود بعد با جارو برقی روی تشک را تمیز کنید اگر لکه ادرار از بین نرفت روشهای بعدی را امتحان کنید.

از ربین بردن لکه های ادرار از روی تشک (لکه‌های خشک شده)

برای پاک کردن، تمیز کردن و از بین بردن بوی بد ادرار و لکه‌های ادراری که در زمان ایجاد، به موقع آن را تمیز نکرده اید و خشک شده است چند روش وجود دارد که در ادامه هر کدام را به ترتیب درج کرده ایم شما نیز به ترتیب از روش اول از آنها استفاده کنید و اگر آن روش مشکل را برطرف نکرد روش های بعدی را تست کنید.

روش اول: استفاده از وایتکس

از این روش فقط برای تشک های سفید استفاده کنید و اگر تشک شما رنگی است بهتر است از این روش استفاده نشود. اما اگر به هر دلیلی خواستید از این روش استفاده کنید ابتدا آن را در قسمت کوچکی که در دید نباشد تست کنید تا از عدم تغییر رنگ پارچه تشک مطمعن شوید.

  • ابتدا قسمتی که لکه ایجاد شده است و اطراف آن را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید.
  • یک آب پاش که قابلیت اسپری کردن داشته باشد تهیه کنید و به اندازه یک چهارم آن را وایتکس و بقیه را از آب پر کنید.
  • اکنون ترکیب وایتکس و آب را بر روی قسمتی که لکه ایجاد شده است و کمی اطراف آن را اسپری کنید لطفا دقت کنید که وایتکس را از فاصله مناسب طوری اسپری کنید که فقط مقداری نم دار شود و تشک خیس نشود.
  • سپس با استفاده از یک مسواک یا یک برس نرم یا یک تکه پارچه سفید به آرامی ماساژ دهید.
  • بگذارید بماند تا کاملا خشک شود اگر بو و لکه‌ی ادرار از بین رفته بود و فقط مقدار کمی از لکه و بو باقی مانده بود این روش را دوباره امتحان کنید.

مطالبی که دیگران مطالعه کرده‌اند: شستن مبل در منزل، چگونه مبل را بشوییم؟

روش دوم: استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید و مایع ظرفشویی

  • در این مرحله اول جوش شیرین ، سرکه سفید و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید.
  • طوری هم بزنید و مخلوط کنید که کاملا باهم ترکیب شوند سپس آن را داخل یک بطری آب پاش بریزید و بر روی لکه ایجاد شده اسپری کنید.
  • با یک برس یا مسواک کمی ماساژ دهید و بگذارید تا کاملا خشک شود بعد از خشک شدن محل لکه را با جارو برقی تمیز کنید این روش در بیشتر موارد باعث از بین رفتن لکه ادرار میشود اما اگر لکه ادرار پاک نشد از روش سوم (روش نهایی) استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از پراکسید هیدروژن برای از بین بردن بو و لکه ادرار

پراکسید هیدروژن که به آن آب اکسیژنه نیز گفته میشود به دلیل قدرت سفید کنندگی و کاربد دیگر آن یعنی از بین بردن بوهای نامطبوع است از آن استفاده میکنیم.

در هنگام استفاده از از این مایع حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

به اندازه یک سوم آب پاش آب اکسیژنه و بقیه را از آب پر کنید و در فاصله ای مناسب از تشک، بر روی آن اسپری کنید و با یک برس نرم ماساژ دهید و بگذارید خشک شود.

اگر لکه از بین نرفت میتوانید مقداری شامپو فرش یا جوش شیرین به آن اضافه کنید و دوباره تست کنید.

نتیجه گیری

برای اینکه لکه ادرار باعث دردسر شما نشود سعی کنید به محض ایجاد این گونه لکه‌ها قبل از خشک شدن، آن را تمیز کنید اما اگر زمان کافی برای این کار را ندارید بهتر است که از خدمات قالیشویی و یا شرکت‌هایی که این کار را انجام میدهند استفاده کنید.

لطفا به این نکته نیز توجه کنید که در صورت تکرار لکه ادرار اگر قبل از خشک شدن آن را تمیز نکنید و این اتفاق چند بار بیفتد ممکن است پارچه تشک تغییر رنگ دهد و خراب شود.

و اما در مورد لکه ادرار حیوانات خانگی باید گفت که در صورت خرابکاری حیوانات خانگی بر روی مبل یا تشک بهتر است تمیز کردن آن را قبل از خشک شدن به شرکت های خدماتی نظافتی و یا قالیشویی ها بسپارید زیرا ادرار حیوانات خانگی خیلی زود باعث خراب شدن پارچه تشک میشود و بوی بسیار نامطبوع آن ممکن است تا هفته ها بماند.

امبدواریم که با درج روش های گفته شده شما را یاری کرده باشیم. شما نیز اگر از روش دیگری استفاده کرده‌اید خوشحال میشویم که در قسمت نظرات آن را برای ما ارسال کنید تا در سایت درج کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا