خدماتی پاک شو

ساعت کاری

8 الی 21

ایام کاری

شنبه الی جمعه

نگهداری و مراقبت از تشک خوشخواب نقش بسیار مهمی در طول عمر تشک دارد و همچنین کمک میکند تا خوابی راحت و عالی داشته باشید در اینجا نکات و مطالب مفیدی برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از تشک و نگهداری از تشک خوشحواب درج کردیم که با رعایت و انجام این روشها میتوانید سالهای سال از آن استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری از تشک خوشخواب

با پیروی از برخی توصیه های اولیه مراقبت از تشک مانند تمیز کردن منظم تشک و استفاده از محافظ تشک میتوان از خراب شدن زود هنگام آن جلوگیری کنید اما با رعایت و به کار گیری توصیه ها و نکاتی که در ادامه آورده شده است میتوانید از خراب شدن سطح تشک و خراب شدن فنر های تشک جلوگیری کنید و تا حد زیادی باعث افزایش طول عمر خوشخواب خود شوید. نکاتی مانند:

  • تشک را به صورت دوره ای و هر ۳ ماه یکبار جارو برقی بکشید.
  • در سال دوبار یعنی هر ۶ ماه یکبار تشک را بچرخانید.
  • از محافظ تشک استفاده کنید.
  • هنگامی که برای مدت طولانی در خانه نیستید ملحفه و محافظ تشک را بردارید.
  • در صورت لک و کثیف شدن سعی کنید در اولین فرصت آن را برطرف کنید.
  • در صورت کثیف شدن کامل تشک از خدمات شستشوی تشک استفاده کنید.

مطالب مشابه: نحوه پاک کردن لکه های چربی از روی مبل و فرش

تشک را به صورت دوره ای و هر ۳ ماه یکبار جارو برقی بکشید

جارو برقی کشیدن برای مراقبت از تشک
جارو برقی کشیدن برای نگهداری و مراقبت از تشک خوشخواب

برای اینکه تشک های خوشخواب همیشه نو به نظر برسند و رنگ آن کدر نشود ساده ترین راه حل جارو برقی کشیدن به صورت دوره ای و در هر فصل یکبار است با این کار تمام گرد و باری که به مرور زمان بر روی سطح تشک انباشته شده است کاملا تمیز میشود.

چرخاندن تشک به صورت دوره ای

چرخاندن تشک هر 6 ماه یکبار
چرخاندن تشک هر ۶ ماه یکبار برای سالم ماندن فنرها

این طبیعی است که قسمت هایی از تشک شروع به افتادگی کند و یا در قسمت هایی که معمولا دراز میکشید و یا میخوابید فرو رفتگی دائمی ایجاد شود همه تولید کنندگان و سازندگان تشک خوشخواب برای جلوگیری از ایجاد این مشکل و جلوگیری از نرم شدن و شل شدن یک قسمت از تشک تخت، توصیه میکنند که به صورت مرتب تشک را بچرخانید.

این کار را حداقل در سال ۲ یا ۳ بار انجام دهید بعد از یکسال میتوانید تشک را برگردانید و از طرف دیگر آن استفاده کنید با این کار طول عمر تشک بسیار طولانی تر میشود و خیالتان از خراب نشدن فنر های آن آسوده میشود.

استفاده از محافظ تشک

یک محافظ تشک بر روی تشک نصب و قرار میگیرد محافظ تشک به عنوان مانعی برای جلوگیری از ورود کثیفی، عرق، گردو غبار، رطوبت و سایر آلاینده ها به تشک طراحی و ساخته شده است اکثر محافظ های تشک قابلیت شستشو با ماشین لباس شویی را دارند.

استفاده از محافظ تشک
استفاده از محافظ ضد آب تشک

اکثر محافظ های تشک ضد آب یا مقاوم در برابر آب هستند که برای جلوگیری از نشت یا مایعات بدن به تشک طراحی شده اند با خشک نگه داشتن تشک، یک محافظ تشک ضد آب نیز می تواند به جلوگیری از رشد کپک و کپک کمک کند.

اکثر محافظ های تشک ضد آب هستند و یا در مقابل آب مقاوم هستند که برای جلوگیری از نشت مایعات و نشت عرق بدن بسیار گزینه مناسبی است با خشک نگه داشتن تشک با استفاده از یک محافظ ضد آب تا حد بسیار زیادی میتوانید از کثیف شدن تشک و خراب شدن آن جلوگیری کنید.

شما میتوانید از هیچ محافظ و روکشی استفاده نکنید و مستقیم از تشک استفاده کنید اما با این کار به دلیل تماس مستقیم پوست بدن با سطح تشک، تشک خیلی زود کثیف خواهد شد و شما مجبور خواهید شد در طول سال چند بار از خدمات شستشوی تشک خوشخواب استفاده کنید.

که این خود باعث خراب شدن پارچه و بافت تشک خواهد شد و از طرفی دیگر باید هزینه زیادی بابت شستن آن پرداخت کنید.

هنگامی که برای مدت طولانی در خانه نیستید ملحفه و محافظ تشک را بردارید.

اگر برای مدت طولانی در خانه نیستید برای مثال اگر مسافرت میروید بهتر است که تمام ملحفه ها، محافظ و روکش های تشک را باز کنید و کنار بگذارید تا هوا در بافت تشک نفوذ کند.

هنگامی که به مدت طولانی از تشک استفاده میکنید ممکن است به مرور زمان تشک شما بوی نامطبوعی بگیرد اما با همین روش میتوانید بوی تشک را کاملا برطرف کنید.

در صورت لک و کثیف شدن سعی کنید در اولین فرصت آن را برطرف کنید.

یکی دیگر از راه های مراقبت از تشک که بسیار مهم است این است که به محض ایجاد لکه آن را برطرف کنید به خصوص اگر کودکان خرد سال در خانه زندگی میکنند و ممکن است بر روی تشک خرابکاری کرده و لکه ادرار بر روی آن ایجاد شود که در این صورت حتما باید قبل از خشک شدن آن را برطرف کنید.

برای این کار ما در سایت، یک مقاله در این مورد درج کرده ایم که با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید آن را مطالعه کنید و روش های گفته شده را انجام دهید و لکه ها را برطرف کنید.

مقاله آموزشی و کاربردی: از بین بردن لکه ادرار از روی تشک

در صورت کثیف شدن کامل تشک از خدمات شستشوی تشک استفاده کنید.

اگر تشک شما لکه های سطحی دارد میتوانید آن را با استفاده از شوینده های خانگی تمیز کنید اما اگر لکه های بزرگی ایجاد شده است و یا سطح تشک کاملا کثیف شده است باید اقدام به شستن تشک تخت کنید و این کار را باید حتما به شرکت‌های خدماتی که در این زمینه فعالیت دارند واگذار کنید.

کلام آخر:

برای اینکه تشک های خوشخواب همیشه نو و سالم بمانند و حالت مسطح آن همیشه پایدار بماند این نکات ساده را رعایت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا